ACT 08 – Holy Week in Taranto and Seville through the photos.

Holy week in Sevilla represents a touristic phenomenon of great socio-cultural importance throughout the world and it’s one of the most important celebrations in the city .Holy Week starts on Palm Sunday and ends on Sunday Easter, all over the week there are around 60 brotherhoods in charge of the depiction of The Passion And Death Of Christ, but the holy week in this city is felt and lived throughout the year and the brotherhoods make sure to get involved in numerous acts of charity in the province and city trying to live up to the three principals that define it; preparation, cult and charity.

In Taranto during holy week the Cofradías (Brotherhoods or Fraternities) process in penitence through the, many narrow, streets of the city, from their church to the Cathedral for a sacred ritual and back, taking the shortest possible route, as decreed in the rule of the ordinances in the 17th century. In these processions they carry floats with the representations of Christ and Mary.

The procession starts with a large “Guiding Cross” that opens the way, closely followed by the “Nazarenos” ( a group of people, dressed on pointed hats in different colors depending on the brotherhood, that follows in pairs holding a candle that’s only lit at night) and the acolytes that precede “The Paso”, which is made by the people that hold the images and large sculptures representing the Passion of Christ and/or Virgin Mary, that may or may not be accompanied by Saint John or Saint Magdalene depending on the Brotherhood.

.

 

ACT 08 – La Settimana Santa a Taranto e Siviglia attraverso le foto.

La Settimana Santa a Siviglia rappresenta un fenomeno turistico e socio culturale  di grande importanza  in tutto il mondo ed è una delle feste più importanti della città. La Settimana Santa  inizia la Domenica delle Palme e termina la Domenica di Pasqua, in tutta la settimana ci sono circa 60 Confraternite preposte alla rappresentazione della Passione e Morte di Cristo, ma la Settimana Santa in questa città è sentita e vissuta tutto l’anno e le Confraternite fanno in modo da essere coinvolti in numerosi atti di carità in provincia e città cercando di  attenersi ai tre principi che la caratterizzano: la preparazione, il culto e la carità.

A Taranto durante la Settimana Santa i Cofradías (Confraternite o Fraternità)  vanno in processione in penitenza, attraverso le numerose strade strette della città, dalla loro chiesa alla Cattedrale per un rituale sacro e poi tornano indietro, facendo  il percorso più breve possibile, come stabilito dalle ordinanze del 17 ° secolo. In queste processioni vengono portati carri con le raffigurazioni di Cristo e di Maria.

La processione inizia con una grande “Croce Guida”, che apre la strada, seguita dai “Nazarenos” (un gruppo di persone, che indossano cappelli a punta di diversi colori a seconda della confraternita, che  seguono la Croce in coppia portando una candela che è accesa soltanto la notte) e gli accoliti che precedono “The Paso”, che è fatto dalle persone che  reggono le immagini e sculture di grandi dimensioni che rappresentano la Passione di Cristo e / o Vergine Maria, che può o non può essere accompagnata da San Giovanni e Santa Maddalena a seconda della Confraternita.


.

    Published by :

Francesco Ostento.

.

Advertisements