ACT 4. CHANGING TRASH TO TREASURE.

.

Sandra Topper’s son had grown out of his tricycle, but she felt it was a pity to throw it out. Perhaps someone could use it-but who? Now there’s a solution to her dilemma: Freecycle.

Freecycle Logo.

The idea of this online network is simple. You post things you no longer want, and other members come round to your home to pick them up. It works the other way as well- you log on to see if something you might like is being given away, or you can post a “wanted” notice, letting people know what you need. No money changes hands; payment is made in smiles and thanks.

Freecycle was founded by environmental activist Deron Beal in 2003. The goal of the network is to help save the environment by transforming today’s consumerist mentality trought gift-giving. By giving things away rather than trowing them out, we us less space in our landfills. In addition, if we reuse goods rather than constantly buying, we save the energy and raw materials needed to manufacture new items.

Print advert to promote reuse of goods.

Initially active only in the United States, Freecycle now operates in over 85 countries from Spain to Singapore. Aside from its environmental benefits, giving and taking has had the added benefit of building community ties. When neighbours meet in order to give each other gifts, a conection based on trust is naturally formed.

Freecycle claims to be “changing the world on gift at a time,” and this is not far from the truth. Little by little, Freecylce is helpping to make the world a better place.

Cartoon Illustration explaining the re-use of goods.

SUMMMARY:

Freecycle is an online network were people give away things they do not want. All items are free. The idea behind Freecycle is to help the environment by encouraging the use of second-hand goods. The side began in the United States in 2003 and has spreat all over the world, helpping build community ties among its members. By encouraging gift-giving, Freecylce is working to improve the world.

Related Links:

.

ACT 4. CONVERTINT LA BROSSA EN TRESOR.

.

El fill de Sandra Topper ha deixat d’usar el seu tricicle, però ella creu que és una llàstima llançar-lo a les escombreries. Per ventura algú podria usar-lo, però qui? Ara hi ha una solució pel seu dilema: Freecycle.

La idea d’aquest xarxa online és senzilla. Tu indiques amb un article les coses que no vols, i altres membres venen a casa teva a recollir-ho. També funciona d’altra manera, et connectes per veure si t’interessa qualque cosa que et puguin oferir, o pots indicar un article desitjat, donant a conèixer a la gent allò que vols. No hi intercanvi de diners, el pagament es fa amb un sonriure i les gràcies.

Freecycle fou fundada per l’activista mediambiental Deron Beal en 2003. L’objectiu de la xarxa és ajudar a salvar el medi ambient mitjançant la trasnformació de la mentalitat consumista actual a través de l’intercanvi gratuït. Donant coses en lloc de tirar-les, usarem menys espai en els nostres abocadors. A més, si reusam els bens en lloc de comprar constantment, estalviarem l’energia i les matèries primeres per a fabricar nous productes.

Inicialment només actiu als Estats Units, Freecycle ara opera en més de 85 paisos des d’Espanya a Singapur. A part dels seus beneficis mediambientals, reusar té lel benefici afegit de construir llaços i vincles en la comunitat. Quan els veïns es troben per a donar als altres regals, es crea de forma natural una connexió entre veïns.

Freecycle proclama que està “canvia el món en cada regal,” i això no s’allunya de la veritat. Poc a poc, Freecylce ajuda a fer del món un lloc millor.

RESUM:

Freecycle és una xarxa online on la gent dona aquelles coses que no vol. Tots els artícles són gratuïts. La idea de Freecycle és ajudar el medi ambient mitjançant la promoció de l’ús de bens de segona mà. El moviment començà als Estats Units en 2003 i s’ha estès per tot el món, ajudant a construir llaços entre tots els membres de la comunitat. A través de la donació desinteressada , Freecylce treballa per a millorar el món.

Enllaços relacionats:

.


Published by

Pilar Caldentey Gomila

.

Advertisements