EXA 03 – Examples of Ads in Blue.

.

Blue is the color of the sky and sea. It is often associated with depth and stability. It symbolizes trust, loyalty, wisdom, confidence, intelligence, faith, truth, and heaven.

Blue is considered beneficial to the mind and body. It slows human metabolism and produces a calming effect. Blue is strongly associated with tranquility and calmness. In heraldry, blue is used to symbolize piety and sincerity.

You can use blue to promote products and services related to cleanliness (water purification filters, cleaning liquids, vodka), air and sky (airlines, airports, air conditioners), water and sea (sea voyages, mineral water). As opposed to emotionally warm colors like red, orange, and yellow; blue is linked to consciousness and intellect. Use blue to suggest precision when promoting high-tech products.

Blue is a masculine color; according to studies, it is highly accepted among males. Dark blue is associated with depth, expertise, and stability; it is a preferred color for corporate America.

Avoid using blue when promoting food and cooking, because blue suppresses appetite. When used together with warm colors like yellow or red, blue can create high-impact, vibrant designs; for example, blue-yellow-red is a perfect color scheme for a superhero.

  • Light blue is associated with health, healing, tranquility, understanding, and softness.
  • Dark blue represents knowledge, power, integrity, and seriousness.

.

EXA 03 – Exemples d’Anuncis en Blau.

.

El blau és el color del cel i el mar. Sovint s’associa amb la profunditat i l’estabilitat. També simbolitza la confiança, la lleialtat, la saviesa, la intel·ligència, la fe, la veritat i el cel.

El blau es considera beneficiós per a la ment i el cos. Relenteix el metabolisme humà i produeix un efecte calmant. El blau s’associa estretament amb la tranquilitat i la calma. En heràldica, el blau s’usa per a simbolitzar pietat i sinceritat.

Podem usar el color blau per a promoure productes i serveis relacionats amb la netedat (filtres purificadors d’aigua, líquids de neteja, vodka), l’aire i el cel (línies aèries, aeroports, aires acondicionats), l’aigua i el mar (viatges en creuer, aigua mineral). S’oposa als colors càlids emocionalment, com el vermell, taronja o grox; el blau es relaciona amb la consciència i l’intel·lecte. Usarem el blau per a suggerir precissió quan promovem productes d’alta tecnologia.

El blau és un color mascuí; d’acord amb certs estudis, és un color altament acceptat per als homes.

Evita usar el blau quan promocionam aliments i productes de cuina, perquè el blau suprimeix la gana. Quan s’empra conjuntament amb colors càlids com el groc o el vermell, el balu pot crear un gran impacte i aconseguir un dissenys prou vibrants; per exemple, la combinació blau-groc-vermell és un esquema de color perfecte per a un superheroi.

.

Ads in Blue / Anuncis en Blau

This slideshow requires JavaScript.


.

Published by :

Toni Ramírez Duran

.

Advertisements