ACT 2. VOCABULARY ABOUT ELEMENTS IN ADS.

.

Ads come in all shapes and sizes but they have a common goal: to sell a product, a service, a brand. Text, visuals, or a combination of the two are the main elements of any print ad. Ii fact, we can use the 6 Key Elements of Design in order to design any print ad:

  • Visual Images – since people often “read” with their eyes, advertisers try to impress people with eye-catching pictures, e.g., a picture of trees creates an impression of nature or peace.
  • Slogan – a business or company usually tries to include a short, catchy phrase that it hopes people will remember.
  • Logo – this is also a kind of visual image but it is specifically designed to represent a product or company, e.g., the Nike “swoosh” or the McDonald’s golden M arches.
  • Text – not only do advertisers choose their words carefully, but they also choose the size and font, and the placement of the words on the pages. Some ads contain only a few words while others have entire paragraphs. Notice any use of “fine print”.
  • Color – colors represent emotion. Advertisers choose which colors to use and how many different colors to use, in order to create a certain mood or effect on the viewer, e.g., reds suggest passion, whereas yellows suggest happiness.
  • Space – advertisers must pay for the size of their ads, so they make sure that every part of the space helps to sell the product. No space on an ad is left empty-unless the designers think an empty part of the ad space will help focus on the product.

.

ACT 2. VOCABULARI SOBRE ELS ELEMENTS DELS ANUNCIS.

.

Podem trobar-nos anuncis de totes les formes i mides però tots tendran un objectiu comú: vendre un producte, servei, o marca… El text, les imatges, o una combinació dels dos resulten els elements principals de qualsevol anunci imprès. De fet,  podem fer ús dels 6 Elements Clau del Disseny per a dissenyar un anunci:

  • Imatges – donat que la gent “llegeix” amb els ulls, els anunciants i publicitaris intenten encisar al públic amb imatges captivadores.
  • Eslògan – tota empresa pretèn que el públic recordi una curta i enganxosa frase que la defineixi.
  • Logo – També és una imatge visual, però és específicament dissenyat per a representar un producte o empresa.
  • Text – no només els anunciants escullen meticulosament les seves paraules, sinó que també la seva mida i font, i la col·locación en la pàgina. Alguns anuncis tenen poques paraules  mentre que altres tenen llargs paràgrafs.
  • Color – els colors representen emocions. Els anunciants escullen quins colors usar i quants diferents colors combinar d’acord amb l’efecte o humor del públic.
  • Espai – els anunciants han de pagar per les dimensions dels seus anuncis, per això s’asseguren que cada part de l’espai ajuda a vendre el producte.

.

ENGLISH CATALAN SPANISH ITALIAN
color color color color
 value tonalitat tonalidad  tonalità
 line línia linea  linea
 shape forma forma  forma
 form volum volumen  volume
 texture textura textura  texture
 space espai espacio  spazio
 balance balanç balance  balance
contrast contrast contraste  contrasto
 emphasis èmfasí émfasis  enfasi
 proportion proporció proporción  proporzione
 pattern patró patrón  modello
 rhythm ritme ritmo  ritmo
 unity unitat unidad  unità
 variety varietat variedad  varietà
 copy text texto  riproduzione
 graphic gràfic gráfico  grafica
 layout disseny diseño  schema
 size  mida tamaño  dimensione
 paper paper papel  carta
 ink tinta tinta  inchiostro
 artwork original  original  opera d’arte
 title títol título  titolo
 logo logotip logotipo  logo
 slogan eslògan eslogan  slogan

Published by

joan anguita bover

.

Advertisements